مکانیزم کار با دو سوخت و تفاوت عملکردی
![]()
موتور این لیفتراکها به دو سیستم سوخترسانی کاملا مجزا مجهز شده است: یکی سیستم بنزینی استاندارد شامل باک، پمپ و انژکتورها برای تامین حداکثر قدرت و دیگری سیستم گاز مایع (LPG) شامل کپسول تحت فشار، رگولاتور و میکسر برای عملکرد پاکتر. اپراتور تنها با فشردن یک کلید روی داشبورد، میتواند در کسری از ثانیه و حتی در حین حرکت، بین این دو حالت سوخترسانی سوئیچ کند. این فرآیند آنی باعث میشود که برای مثال، هنگام بارگیری یک تریلی در محوطه باز از قدرت بنزین استفاده کند و سپس با ورود به انبار سرپوشیده، به حالت LPG با آلایندگی کمتر تغییر وضعیت دهد.
لیفتراک دوگانه سوز در مقایسه با سایر مدلها، جایگاهی میانی و هوشمندانه اشغال میکند در برابر لیفتراک دیزلی، گشتاور خام کمتری دارد اما بسیار کمصداتر و پاکتر عمل میکند و فاقد سیستمهای پیچیده تصفیه دود دیزل است که هزینههای نگهداری را کاهش میدهد. در برابر لیفتراک برقی، مزیت اصلی آن در قدرت مداوم و بدون وقفه نهفته است. در حالی که لیفتراک برقی نیازمند ساعتها توقف برای شارژ باتری است، مدل دوگانه سوز تنها در چند دقیقه با تعویض کپسول گاز یا سوختگیری بنزین، آماده به کار برای شیفتهای متوالی میشود و عموما در شیبها و سطوح ناهموار، توانایی بیشتری از خود نشان میدهد.